BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, October 30, 2011

Jangan hampiri kapel kalau tak.......

Drama kat TV,filem,lagu semuanya selalu agung-agungkan cinta dan berkapel ni
Kononnya indah,romantik dan segala jenis perkara yang baik-baik saja

Tapi realitinya

Sejak mula kapel lah..
 Kau dah pandai menipu
first tipu sikit-sikit...rasa bersalah gila-gila time tu
lama-lama dah jadi biasa
siap boleh reka cipta cerita yang mantap depan mak ayah selamber badak je..

Tak pernah tipu mak ayah???
NAMPAK SGT KO MENIPU DIRI SENDIRI !!!
xder maknanya xpernah tipu..kalo dah bkapel tu..mesti kau nak jaga line kn..??

Second..mesti kau dah berani kuar dating..
Mula-mula ajak member teman..
Elak fitnah dan maksiat..kan tak elok keluar berdua je..ada syaitan pula jadi orang ketiga.
so,yang kau ajak member kau teman tu..kau  nak dia replace tempat syaitan ke???

Mula-mula jumpa memang rasa malu.
Meremang bulu roma..berdiri tegak macam tiang jambatan..
Serius..dia belanja makan pun segan nak makan..malu sangat..
Merah pipi.. mata tunduk bawah je..mulut terkunci tak boleh berkata-kata

Bila dah selalu jumpa..
Ada jugak la yg bukan bulu roma lagi yg mcm tiang jambatan tu..
Pipi merah bukan sebab malu
Tak boleh bercakap juga..tapi bukan kerana mulut terkunci..

Kapel memang punca segala gejala sosial.
Tak dapat dinafikan..




Sebab apa  kapel????

hurmm..time tu aku muda lagi..tak matang..tak boleh fikir.
fikir nak seronok je..

Kenapa tak 'clash" je sekarang?

Tu reja gila..banyak masa,duit aku habis beli top up semua..

Tak takut dosa ke atau jahil agama?

Of coz la takut..cakap elok-elok sikit agama SPM aku A1 kot..

Dah tau benda salah ,kenapa buat juga.??

No comment.

Itulah manusia lebih pentingkan nafsu dari agama..apa nak jadi ni?

weyh..sudahla weyh..

Tau dak,pegang tangan bukan muhrim tu lagi teruk dari pegang anjing atau babi??

huh..??? 


P/s  Aku tau aku bukan seorang yang layak untuk menegur..tapi sekurang-kurangnya aku dah sampaikan apa realiti kehidupan ni.Memangla bila ada kekasih disisi kita,kita jadi bersemangat, ada orang dengar masalah kita, ada tempat bercerita..Tapi sebenarnya aku lebih banyak menangis dari ketawa.lebih banyak pendam perasaan dari bercerita, lebih banyak patah semangat dan tak da mood dari bersemangat.lebih banyak masalah dari settlekan masalah..bukan sebab PAK WE AKU TAK BAIK...tapi sebab tu memang perkara NORMAL dalam CINTA.. so korg nilaikan lah sendiri yer... salam.. :)

1 org ckap....:

Noor Fatin said...

yang penting jaga maruah diri :)