BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 11, 2011

Bunga Syurga part 4 (final)

"Astafirullahalazim..Abanggggg!!!!!"
 Naurah hampir pitam,apabila melihat tubuh suaminya dalam dakapan orang lain. Semua yang sepatutnya menjadi miliknya seorang menjadi milik orang lain.Kejamnya kau Ray kenapa harus kau seksa hati dan perasaan aku?, apa salah aku?, kenapa senang sangat kau perbodohkan aku? Jiwa Naurah memberontak,geram kecewa bercampur perasaan jijik dengan perlakuan suaminya. Naurah tekad untuk keluar dari rumah itu sehelai sepinggang, tidak ingin dia mengambil apa-apa pun pemberian dari Ray selama ini, dia rela berjalan kaki dari memandu kereta pemberian suaminya sebagai hadiah perkawinan 2 tahun lalu.

Fikiran Naurah berserabut, dia termenung di bangku ruangan menunggu di terminal bas. "Macam mana aku nak balik kampung, purse aku tertinggal di rumah,tak mungkin aku berpatah balik lagi,kaki aku jijik memijak rumah yang menjadi sarang maksiat Ray selama ini, tanpa pengetahuan dia".

"Adik, kasi akak 2 ringgit pun jadilah,akak dah 2 hari tak makan ni". Naurah terperanjat apabila tiba-tiba seorang bapuk tua menghampiri dia. "Eh,kau ni kenapa? pergi sana jijik lah aku tengok kau,apa pula minta-minta duit kat aku,aku pun tak ada duit!! sekarang lebih baik kau blah!!" jerit Naurah.Dia tidak pernah menhamburkan kata-kata kesat seperti itu dan dia tak bermaksud memarahi pondan itu,tetapi diatak dapat mengawal perasaan marahnya pada Ray.
"Adik,saya tahu adik pandang saya jijik,kotor,tapi jangan hina saya depan khalayak ramai macam ni,saya malu dan rasa terhina,hina dihadapan manusia apatah lagi hina dihadapan tuhan".
"Encik, tunggu jangan pergi dulu".

"Adik,kau kena kuatkan semangat,kau kena bimbing suami kau kembali ke pangkal jalan,jangan jadi macam aku ni, dulu aku lah primadona dan diva, ramai jantan suka aku.Aku hidup mewah, berjoli sini sana.Kau tengok aku sekarang dik macam mana hidup aku merempat berpenyakit,orang jijik dengan aku.Kalau kucing kurap orang boleh kutip bela, ada ke orang kutip aku ni nak bela?"
Naurah menitiskan airmata simpati dengan nasib Sue.Sue adalah seorang  transeksual, mangsa nafsu songsang sendiri,yang susah hendak berpatah balik ke jalan asal.
"Naurah, kalau boleh nanti aku mati,kau tolong tempah nisan aku ye dik,letak nama "Suhaimi bin Shuib,jangan kau letak nama Sue,susah kerja malaikat soal kubur nak cari mayat aku nanti,keliru" Sue tersengih,Naurah ketawa kecil."Apalah main-main pulak dia,benda-benda macam ni.."
"Manisnya,kau senyum dik, sekarang kau pergi balik rumah tau.Tempat isteri disamping suami, dia perlukan kau untuk bantu dia,kau kena bantu dia,sebelum terlambat.Pulanglah Naurah."

---------------------------------------------------------------------------------------------
"Baguslah,kalau kau dah tahu perangai sebenar aku kan.Tak payah aku nak sembunyi apa-apa lagi.Ya,memang aku minum,kaki clubbing,hisap rokok apa lagi kau nak tahu? Resh? Dia itu kekasih aku, kami bersama dari sekolah menengah lagi.sekarang kau puas??"
"Abang.."
"Kalau kau nak minta aku lepaskan kau memang tak la.Jangan harap!! Kau berani nak minta fasakh?? Aku kahwin dengan kau pun sebab mak,mak sibuk nak jodohkan aku dengan anak kawan dia,aku tak nak rahsia aku terbongkar,atleast dengan kau tahan juga 2 tahun,sebab kau ni bodoh sebenarnya."
Naurah hanya diam,dia sayang akan Ray sepenuh hatinya.Dia juga sayangkan perkawinan mereka,mungkin masih boleh diselamatkan.Penceraian adalah perkara halal tetapi dibenci oleh Allah s.w.t.

"Abangg,nak ke mana tu? jangan keluar malam ni tolonglah" Naurah berlari mengejar Ray.Ray hanya endah tak endah.
"Abangg.abang nak ke dilaknat Allah macam kaum nabi Luth!!! Mana maruah abang ni? Jijik tau tak!!!"
"Apa kau cakap??!!"
Rambut Naurah disentap kuat oleh Ray,Ray mengheret Naurah ke tangga,tubuh Naurah sakit.
"Lebih baik sekarang kau berambus dari rumah aku, kau hina aku dalam rumah aku sendiri! berani kau ya.."
"Tolonglah, abang,saya isteri abang,takutlah dengan azab Allah abang."
Ray menhentak tubuh Naurah ke dinding tepi tangga,tubuh Naurah terhentak ke dinding dengan kuat,frame gambar perkhawinan mereka jatuh berderai,kaca dari frame itu menusuk tangan kanan Naurah.
"Nah, nasib kau.Jangan memandai mengajar aku untuk berubah,aku dah cuba banyak kali okay!! tapi naluri dan fitrah aku memang dilahirkan untuk mencintai kaum sejenis , salah tuhan bukan salah aku.."
"Bawa mengucap abang,jangan salahkan Allah,fitrah alam lelaki berpasangan dengan perempuan, haiwan pun tahu beza jantan dan betinanya abang,jangan jadi hina dari binatang sebab ikut nafsu, itu nafsu bukan fitrah!!" belum sempat Naurah menghabiskan ayatnya satu tamparan kasar hinggap dipipinya.

"Adam buat kau macam ni? kau jangan fitnah anak aku Naurah, dia tu lemah lembut cakap pun lembut ja,aku kenal benar anak aku Naurah".
"Betul mak,Naurah tak tipu, saya dah tak boleh bersabar lagi" Naurah menahan sebak.
"Apa masalah korang ni,cuba cerita dekat aku terus  terang?"
"Abang...tak bagi nafkah..."
"Kau ni kan memang tak sedar dek untunglah,habis tu segala kereta,barang kemas apa sahaja kau nak dia bagi tu apa? bukan nafkah?? tak cukup lagi ke kau kikis harta dia, menyesal aku restu pilihan hati dia dulu."
"Tapi, mak.."
"Dah,mesti buruk benar perangai kau kan sampai Adam pun tak boleh sabar dengan kau,atau kau ni pemalas sangat,kerja rumah pun tak reti nak buat,ni mesti Adam yang buat semua dia kan pandai masak dan kemas rumah segala.Kau kat rumah buat apa? goyang kaki jadi mem besar??"

---------------------------------------------------------------------------------------------

Naurah sudah muak, tiap-tiap malam Ray pasti  keluar malam,kadang-kadang mabuk.Yang paling membuat dia hilang sabar apabila Ray sudah berani minum dalam rumah mereka dan tanpa segan - silu bermesra dengan kekasih hatinya di hadapan mata Naurah.
Pada satu malam, Ray pulang dihantar oleh rakan-rakannya jam hampir pukul 4 pagi, Ray mabuk teruk malam itu, dimuntahnya segala isi perut atas badan Naurah,apabila Naurah memapah Ray ke bilik.Naurah terpaksa menyalin pakaian Ray, dibukanya butang baju Ray satu persatu, dia ambil tuala kecil dan lap tubuh suaminya.Dia biarkan suaminya berbaring diatas katil,dia pergi ke bilik air membersihkan diri.

"Naurahhhhhhhhhh!!!!!! Naurah!!! woiiii!!!!!"
"Shuuutttt..diam la abang,apa jerit pagi-pagi ni,kacau jiran sebelah tu,ni kan weekend orang nak tidur bangun lambat sikit".Naurah meletakan jarinya di bibir suaminya,sambil memintal-mintal hujung rambutnya dan tersenyum.
"Apahal kau ikat tangan aku kat katil,lepaslah perempuan bodoh..!!"
"Ish,abang ni yang tidur nakal sangat.hehhehe. Kalau nak suruh lepas kena kiss sini dulu" .Naurah merapatkan mukanya ke bibir suaminya.
"Lepas ni aku nak lempang kau laju-laju!!"
"Nak lempang?? hehhehe tak nak lah buka,abang duduk je atas katil tu okay.Handsome pulak saya tengok abang macam ni..hehehehhe"
Naurah membuka almari dan mengambil sehelai tuala mandi dan dilemparkan ke arah Ray.
"Nah ,ambil tuala tu,pergi mandi jangan lupa niat sekali okay ye abang."
 Kalau rasa nak lempang saya,saya tak kisah,lagi senang mak dengan ayah abang ada kat bawah tu,baru dia tau anak kesayangan dia ni kaki pukul bini.Saya dah dapat pun apa yang saya nak malam tadi." Naurah ketawa nakal.Ray bingkas bangun dengan rasa tak puas hati,mungkin kerana dia terasa telah dinodai oleh isterinya sendiri,egonya tercabar.

"Mak dengan ayah nak tinggal sini 3 bulan?" Ray terkejut,dia hampir tersedak. "Ish,apa kamu ni makan gelojoh, la kan rumah kita tu tengah diubah suai,kamu jugak yang bagi duit,kamu lupa ke?"

Sepanjang tiga bulan ini,Ray banyak meluangkan masa dirumah,setiap kali selesai kerja terus pulang ke rumah. Setiap malam terpaksa menemani ayahnya ke masjid, solat magrib dan isyak berjemaah,kadang-kadang ada kelas al-quran dan fardu ain.
Naurah pula belajar bermacam-macam perkara dari ibu mertuanya dari memasak,mengemas rumah dan juga petua-petua kebahgiaan rumah tangga.Dia sedar selama ini,masih banyak kekurangan diri nya sebagai isteri akibat terlalu sibuk dengan kerjayanya,kadang-kala dia mengabaikan tanggungjawab remeh seperti berhias untuk menyambut kepulangan suami dan makan bersama-sama,sedangkan disitu ada terselit kunci hati suami.

---------------------------------------------------------------------------------------------
"Abang pergi kerja dulu,sayang jaga mak baik-baik okay." Naurah mencium tangan suaminya, Ray mengucup dahi isterinya. 
"Dah la tu,macam petang nanti tak balik rumah dah"
Naurah tersipu-sipu malu ditegur oleh ibu mertuanya.

Sudah hampir dua bulan, Ray merasakan sesuatu perasaan yang pelik,perasaan yang tak pernah hadir dalam hidupnya,dahulu perasaan ini hanya kecik tapi sekarang semakin bercambah dengan hatinya.Mengapa aku selalu rasa tidak sabar-sabar untuk pulang ke rumah.Bila di rumah aku rasa tenang sangat.Ataupun aku merindui bau harum dari rambut Naurah,apabila dia baring dilenganku semasa menonton television bersama mak dan ayah.Jantung Ray berdetak kencang apabila Naurah memeluk dirinya.Dia berasa ketagih untuk mencium dahi Naurah setiap pagi sebelum pergi kerja.Dia terperangkap sendiri antara cinta direhai dan dilaknati.

---------------------------------------------------------------------------------------------
Ray tersandar di atas kerusi empuk pejabatnya,tak mungkin orang yang paling dipercayainya dan paling rapat dengan nya sanggup menipu dirinya selama ini.
"Encik Rayyan, kami minta  kerjasama encik untuk memberi maklumat tentang kegiatan menyeludupan dadah mengunakan kontena yang didaftar atas nama syarikat encik,mungkin rakan kongsi encik adalah dalang disebalik aktiviti ini."
"Terima kasih,tuan.Saya akan beri kerjasama"
Resh telah menggunakan sedikit ruang kontena untuk mengimport ikan perhiasan dari Jepun untuk menyeludup dadah.Dia juga menyeleweng dan memalsukan akaun syarikat selama ini.

"Naurah,tolong maafkan abang.Abang berdosa." Ray tak dapat menahan sebak.
"Sudah la abang,jangan minta maaf dengan saya, bertaubatlah dengan Allah.Insyaallah.Naurah tak harap abang berubah secara drastik,Naurah faham bukan senang nak ubah orentasi seks sekelip mata.Naurah tetap akan menyokong abang sampai bila-bila"
"Terima kasih sayang".

---------------------------------------------------------------------------------------------
"Eh,duduk diam-diam la.jangan la bergaduh,duduk tempat masing-masing jangan kacau orang,belajar hormat adik-beradik yang lain."
Naurah tersenyum melihat Ray mengomel memarahi anak-anak mereka.Mereka dalam perjalanan pulang ke kampung.
"Saya rasa kereta ni dah sempit la,kena beli kereta baru ni".
"Huh, tak per sayang nanti kita beli bas mini okay."
"Hahaha,singgah kedai dulu nanti tau bang.Nak beli beras 2 kampit bagi mak."
"Okay".

"Eh.memboyot lagi kau?" Naurah hanya tersenyum mendengar pertanyaan ibu mertuanya.
"Sudah-sudah la tu ,jangan la ikut nafsu kamu je,mampu ke nak kasi sekolah semua tu,sekarang semua dah mahal."
"Insyaallah  mak.rezeki makin bertambah,lagipun setiap anak tu kan lahir bersama rezeki , anak tu kan anugerah tak kan nak tolak." Ray berceramah membela diri.
"Kamu tu dah umur dekat 46 tahun ,si Naurah dah 41,dah tak sesuai nak beranak,dah boleh timang cucu pun,tengok macam Dzihni tu dah nak bermenantu pun, dulu aku suruh kahwin muda-muda dulu tak nak,dah kahwin lewat dekat 3 tahun baru keluar sorang,sekarang keluar tak reti nak berhenti pula, apa masalah korang dulu ye?"
Naurah hanya tersenyum dan menggengam tangan suaminya erat, Ray memeluk tubuh Naurah sambil mengusap perut Naurah,anak yang ketiga belas ni.(Macam tak real je cerit anak 13 orang??). Anak mereka berdua sudah nak masuk 10 dan yang 3 lagi adalah anak ikan Arowana Golden Crossback dalam akuarium rumah mereka yang dijaga persis anak kandung sendiri.
  
"Nurul Naurah Jannah,izinkan aku menghidu haruman bunga syurga ini selamanya.''
                          - ADAM AQIL RAYYAN
Dari Ibnu ‘Umar radhiyallahu ‘anhuma, bahwasanya Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallambersabda,
” Sesungguhnya istri-istri penghuni surga bernyanyi untuk suami-suami mereka dengan suara yang paling bagus yang tidak pernah didengar oleh seorangpun. Di antara lagu yang mereka nyanyikan ialah ‘Kami adalah bidadari-bidadari yang baik-baik lagi cantik-cantik, istri-istri kaum yang mulia.’ Mereka memandang dengan kegembiraan. Di antara nyanyian mereka lagi ialah ‘Kami kekal tidak akan pernah mati, kami setia tidak akan pernah berkhianat, dan kami bermukim tidak kan pernah bepergian.” (Shahih Al Jami’ Ash-Shaghir)

--------------------------------------------TAMAT------------------------------------------------------

0 org ckap....: